بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

آشنایی با الگوهای شمعی


ستاره صبحگاهی
نوع : بازگشتی / گاوی
قابلیت اطمینان : بالا

توضیح :
ستاره صبحگاهی مجموعه ای است از سه کندل که در انتهای یک روند نزولی به وجود می آید. یک کندل سیاه بلند (کندل اول) ، که بعد از آن یک کندل (کندل دوم) با گپ کوتاهی (فاصله بین کمترین قیمت کندل اول و بیشترین قیمت کندل دوم) در مسیر همان ترند به وجود می آید ، اما در روز سوم یک کندل سفید (کندل سوم) تشکیل میشود که تا نیمه کندل سیاه (کندل اول) بالا آمده و کلوز آن در حوالی و حتی بالاتر از کندل سیاه اول قرار میگیرد.

روانشناسی :
در یک ترند نزولی یا در حین یک پولبک (در یک ترند صعودی) ، در حالیکه مارکت تمایل به نزول بیشتر دارد ، خریدارها کم کم وارد بازار میشوند. کمبود فشار خرسها برای کشاندن قیمت به سمت پایین کاهش می یابد. گپ کوچکی تشکیل میشود و هنگامی که کلوز شمع سوم با قیمت بالاتری نسبت به میانه شمع سیاه بلند اول بسته میشود این بازگشت گاوها به مارکت تایید میگردد. این تایید هنگامی که با افزایش حجم معاملات باشد تقویت میگردد.


In a downtrend or during a pullback within an uptrend, the market gaps down but enough buyers step in to halt the weakness. The lack of ability of the bears to press the issue indicates the downtrend may be weakening. The gap up and rally that closes the white day above the top half of the black day confirms the reversal if accomplished with a surge in volume 

 

نمونه هایی از تشکیل ستاره صبحگاهی :



در شکل بالا هنگامی که ترند در یک روند صعودی بلند مدت قرار دارد ، بعد از برگشت قیمت به سمت خط حمایت بلند مدت خود ، الگوی ستاره صبحگاهی تشکیل شده و روند سهم بر میگردد.



در شکل فوق نیز الگوی ستاره صبحگاهی ، بعد از نزدیک شدن قیمت به حمایت میان مدت سهم ، تشکیل شده و باعث برگشت روند سهم میگردد.

در هر دو شکل فوق ، تشکیل کندل سوم و بالا آمدن آن تا نیمه کندل اول ، بعنوان تایید برگشت روند به خوبی مشهود است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد