بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

سرچشمه ی نظریات شما درباره بازار کجا بوده است؟

سرچشمه ی نظریات شما درباره بازار کجا بوده است؟

TseSignal:همه چیز از ابتدا شروع می شود، تولدتان. از اولین لحظه هایی که از رحم بیرون می آیید شروع به تجربه زندگی و تلاش برای فهمیدن آنچه که در اطرافتان وجود دارد کرده اید. شما از بسیاری از افراد هشیار تر هسیتد. بررسی ها نشان داده که نوزادان تازه متولد شده با تنها 60 ثانیه عمر قادرند حرکات و رفتار بزرگتر ها را تقلید کنند و به آن واکنش نشان دهند. با رشدتان ارتباط شما با این دنیای جدید بیشتر می شود و درباره تجربیاتتان نتیجه گیری می کنید. هنگامی که شما یک نتیجه گیری می کنید، به صورت اتوماتیک به دنبال تاییدیه آن هستید تا نشان دهید که کارتان "صحیح" بوده است.

والدین شما در این رابطه بسیار مفید هستند. شما به آنها نگاه می کنید، به واکنش آنها ، کلماتشان را می شنوید، و از آنها برای تاییدیه نتیجه گیرتان استفاده می کنید. شما برخی از واکنش ها را قبول می کنید و برخی دیگر را رد می کنید. برخی بررسی های روانشناسی بسیار جالب مربوط به کودکانی است که "آسیب ناپذیر" نام دارند این ها کودکانی هستنید که در یک شرایط هرج و مرج، عصبی و اسکیزوفرنی توسط والدینی که بیمار روانی هستند رشد می کنند و این کودکان توسط رفتار و نظریات خانواده شان تاثیر ناپذیرند. این کودکان برتری نسبت به کودکان عادی ندارند. آنها تنها تصمیمات متفاوتی درباره زندگی و درباره خودشان می گیرند. با رشد شما، به گوش دادن به فامیل ها، هم بازی ها و آدم بزرگ ها ادامه می دهید و به نتیجه گیری هایتان ادامه می دهید.

هنگامی که  به این نتیجه رسیدید که تفسیرتان درباره یک تجربه صحیح است، شما دارای یک نظر هستید. از این نقطه به بعد تمایل دارید که هر نوع اطلاعات جدیدی را که بدست می آورید در مجرای فرمتی که می پندارید قرار دهید. بیشتر تصمیماتی که شما اکنون در بازار می گیرید در واقع حاصل نتیجه گیری هایی است که هنگامی که بچه بودید در باره زندگی تان گرفتید.. تا هنگامی که شما آن ها را تغییر ندهید این موضوع برتریش را حفظ می کند.

خب فرض کنیم که دو معامله گر یک سهم یا کالا را می خرند و سهم یا کالا به شدت بر خلاف خرید آنها سقوط می کند. یکی از آنها به این نتیجه می رسد که این یک تراژدی است و او همیشه تصمیمات اشتباه می گیرد و اگر ادامه یابد احتمالا او را ورشکسته خواهد کرد. او از قبل نتیجه گیری داشته که بازار غیر قابل پیش بینی است و بایستی خیلی خیلی مراقب بود زیرا بازاری است که کسی به کسی رحم نمی کند. معامله گر دیگر به بررسی دلایل ورودش به این معامله می کند، و برای هنگامی که دوباره در چنین وضعیتی گیر بیفتد برنامه ریزی می کند تا دچار آسیب نشود.  همانطور که دیدید تجربیات مختلف سبب شد که دو نوع تصمیم گیری ایجاد شود.

شما منبع تجربیاتتان در بازار هستید زیرا نتیجه گیری هایتان درباره زندگی ، افکارتان، تصوراتتان ،احساساتتان و رفتارهایتان را رنگ می زند. نگرش شما به بازار مانند مغناطیسی است برای جذب معاملات خوب یا بد.

بیل ویلیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد