بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

ده قانون تحلیل تکنیکال - جان مورفی

1-       نقشه روند ها را بکش

نمودارهای بلند مدت را بررسی کن. با نمودارهای ماهانه و هفتگی که معاملات چندین سال را در بر میگیرد شروع کن. هر چه نقشه بازار بزرگتر باشد دید کلی تری از بازار به شما می دهد. هنگامیکه به نمودارهای بلند مدت پرداختید سپس به نمودارهای روزانه و میان روز بپردازید. بررسی فقط نمودارهای کوتاه مدت می تواند فریبنده باشد. حتی اگر شما بصورت کوتاه مدتی معامله می کنید (نوسانگیر هستید) معامله در جهت روندهای بلند مدت و میان مدت به نفع شما خواهد بود.

2-       روند را شناسایی کنید و با آن همراه شوید.

روند را مشخص کنید و آن را دنبال کنید. روند های بازار در سایزهای مختلف وجود دارند – بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت. ابتدا، مشخص کنید که به چه صورت معامله می کنید تا از نمودار مناسب استفاده کنید. مطمئن شوید که معامله شما در جهت روند است. اگر روند صعودی است در موج های منفی بخرید. اگر روند نزولی است در موج های مثبت بفروشید. اگر شما نوسانگیر هستید، از نمودارهای میان روز و روزانه استفاده کنید. اما در هر مورد، اجازه دهید که نمودار بلند مدت تر، روند را مشخص کند و سپس از نمودار کوتاه مدت تر برای زمان بندی استفاده کنید.

3-       بالا و پایین آن را مشخص کنید.

سطوح حمایت  و مقاومت را پیدا کنید. بهترین مکان برای خرید نزدیک سطوح حمایت است. معمولا حمایت برابر آخرین کف سهم است. بهترین مکان برای فروش نزدیکی سطوح مقاومت است. مقاومت معمولا آخرین سقف سهم است. هنگامی که یک مقاومت شکسته شود، تبدیل به حمایت در حرکات بعدی قیمت می شود. به بیان دیگر، سقف قبلی تبدیل به کف جدید می شود. به همین ترتیب زمانی که یک سطح حمایت شکسته می شود تبدیل به سطح مقاومت می شود – کف قبلی تبدیل به سقف جدید می شود.

4-       بدانید که چقدر اصلاح می کند.

درصدهای اصلاحی را اندازه بگیرید. اصلاحات بازار به سمت بالا یا پایین معمولا درصدی از روند قبلی را اصلاح می کند. اصلاح 50% از روند قبلی رایجترین است. کمترین اصلاح معمولا یک سوم از روند قبلی است. بیشترین اصلاح معمولا دو سوم آن است. درصدهای اصلاحی فیبوناچی 38% و 62% نیز بسیار رایج هستند. در هنگام یک پول بک (برگشت کوتاه ) در روند صعود، باتدایی ترین نقطه خرید ، محدوده اصلاحی 33 تا 38% است.

 

5-       خط را بکشید.

خطوط روند را بکشید. خطوط روند یکی از ساده ترین و موثرترین ابزارهای مربوط به نمودار است. تمام چیزی که اختیاج دارید دو نقطه در نمودار است. خطوط روند صعودی دو کف پشت سر هم را به یکدیگر متصل می کند. خطوط روند نزولی دو سقف پشت سر هم را به یکدیگر متصل می کند. شکستن خطوط روند معمولا سیگنال هایی از تغییر روند را به ما می دهد. یک خط روند معتبر حداقل می بایست سه مرتبه لمس شود. هر چه روند بلند مدت تر باشد و هرچه دفعاتی که لمس شده است بیشتر باشد اهمیت آن بیشتر است.

6-       میانگین ها را دنبال کنید.

میانگین های متحرکت را دنبال کنید. میانگین های متحرک سیگنال های خرید و فروش مناسبی را تامین می کنند. این میانگین ها به شما می گویند آیا روند حاضر همچنان برقرار است و همچنین در تایید تغییر روند کمک می کنند. میانگین های متحرک به شما نمی گویند که تغییر روند قریب الوقوع است. ترکیب دو میانگین متحرک رایجترین روش پیدا کردن سیگنال های معاملاتی است. برخی از رایجترین ها ترکیب 4 و 9، ترکیب 9 و 18، ترکیب 5 و 20 است. سیگنال های زمانی صادر می شوند که میانگین کوتاه مدت تر از میانگین بلند مدت تر عبور کند. عبور قیمت بالا و پایین میانگین متحرک 40 روزه نیز سیگنال مفیدی ارائه می کند. از آنجایی که خطوط میانگین متحرک دنبالگر روند هستند، در بازارهایی که روند دارند بسیار مفیدند.

7-       برگشت ها را متوجه شوید.

اسیلاتورها را دنبال کنید. اسیلاتورها کمک می کند تا نقاط اشباع فروش و اشباع خرید را مشخص کنید.اسیلاتورها به ما در هنگامی که قیمت بسیار رشد یا بسیار افت می کند این اخطار را می دهد که ممکن است برگشتی رخ دهد در حالیکه میانگین های متحرک به ما در تایید تغییر روند کمک می کنند. دو تا از رایجترین این اندیکاتورها RSIو استوکاستیک ها هستند. هر دوی آنها در مقیاس 0 تا 100 کار می کنند. در RSIاعداد بالای 70 مناطق اشباع خرید و پایین 30 اشباع فروش هستند. مناطق اشباع فروش و خرید در استوکاستیک ها 20 و 80 هستند. بیشتر معامله گران از استوکاستیک 14 و RSI9 یا 14 استفاده می کنند.  واگرایی اسیلاتورها اغلب اخطاری جهت برگشت بازار را به ما می دهد. این ابزارها در بازارهایی که روند خنثی دارند بهتر کار می کنند. سیگنال های هفتگی به عنوان فیلتری برای سیگنال های روزانه استفاه می شود.

8-       علائم هشداردهنده را بدانید.

با MACDمعامله کنید. MACDترکیبی از سیستم عبور میانگین های متحرک با سیستم اشباع فروش اشباع خرید اسیلاتور است. سیگنال خرید زمانی صادر می شود که خط سریعتر به بالای خط کندتر عبور کند و هر دو خط زیر خط صفر باشند. سیگنال فروش زمانی صادر می شود که خط سریعتر به پایین خط کند تر عبور کند و هر دو خط بالای خط صفر باشند. سیگنال های هفتگی بر سیگنال های روزانه مقدمند.

9-       روند داریم یا روند نداریم.

از ADXاستفاده کنید. این اندیکاتور کمک می کند تا مشخص کنید که بازار روند دار است یا اینکه در فاز خنثی حرکت می کند. این اندیکاتور درجه روند یا  جهت در بازار را محاسبه می کند. خط ADXصعودی نشانگر روند قوی است و بالعکس.

10-    سیگنال های تایید را بدانید.

حجم معاملات. حجم معاملات بر قیمت مقدم تر است. مهم است که مطمئن شوید که در جهت روند غالب حجم معاملات سنگین می شود. در روند صعودی، در روزهای صعودی بایستی حجم معاملات بیشتر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد