بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

بورکس

گفتگوهای اقتصادی بورسی و فارکسی : تالار بورس : فارکس : بورس کالا : فرابورس

سود 89 سایپا و سرمایه گذاری سایپا

در مجمع سالانه :
سایپا و سرمایه گذاری سایپا 50 و25 تومان به هر سهم دادند

خبرگزاری فارس : مجمع سالانه دو شرکت سایپا و سرمایه گذاری سایپا با تقسیم 50 و 25 تومانی به هر سهم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، سهامداران دو شرکت سایپا و سرمایه گذاری سایپا صبح امروز به مجمع سالانه ای رفتند که با تقسیم 50 تومانی برای هر سهم سایپا و 25 تومانی برای سرمایه گذاری سایپا به پایان رسید.
براساس ابن گزارش، سایپا در حالی حدود 90 درصد سود محقق شده را تقسیم کرد که مقرر شده سود سهامداران جزو این شرکت از 15 مرداد تا 15 مهر پرداخت شود.
انتهای پیام/م



مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق زنجان:

چهارمین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه به زودی راه‌اندازی می‌شود

1390/4/30

زنجان - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان زنجان، گفت: در دو ماه آینده، چهارمین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه راه‌اندازی خواهد شد.

"حسین صبوری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: واحدهای گازی یک، 2 و 3 نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده است و 3 واحد گازی نیروگاه در مدار تولید برق قرار دارد و انرژی مورد نیاز و هدف‌گذاری شده را تامین می‌کند که با راه‌اندازی چهارمین واحد گازی و قرارگیری آن در مدار، میزان تولید برق در این نیروگاه افزایش خواهد یافت.

وی، شروع به کار نیروگاه زنجان 3 را اردیبهشت سال 88 عنوان کرد و افزود: اولین واحد گازی این نیروگاه در اول شهریورماه سال گذشته وارد مدار شد و تولید برق آن آغاز شد و در حال حاضر نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سوخت آن نیز از طریق گازوئیل تامین می‌شود.

این مقام مسئول، در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری در نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه، گفت: تنها نیروگاهی که سرمایه‌گذاری آن توسط دولت صورت گرفته، این نیروگاه است و 3 نیروگاه دیگر استان نیز توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خواهد شد. سرمایه‌گذاری بخش گازی این نیروگاه 500 میلیارد تومان است و این حجم از سرمایه، نشان از عزم دولت برای ارتقاء تولید انرژی برق استان در این نیروگاه است.

صبوری تاکید کرد: راه‌اندازی و شروع به کار نیروگاه‌ها در استان زنجان سبب رشد و ارتقاء وضعیت استان در تمامی زمینه‌ها خصوصا زیرساخت‌های مولد خواهد شد. همچنین ارتقاء شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی استان از فواید وجود این نیروگاه‌هاست که امیدواریم به شکل مناسبی از آن بهره‌برداری شود.

وی، ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های استان را قابل توجه ذکر کرد و افزود: نیروگاه زنجان 3 به تنهایی بیش از 2 برابر مصرف برق استان، تولید انرژی خواهد کرد که این امر نشان از یک ظرفیت بسیار بالا در تولید برق در استان است که در آینده با قرارگیری و راه‌اندازی نیروگاه‌های دیگر تولید برق افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان زنجان، یادآور شد: نیروگاه زنجان 3 در حال حاضر 160 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کرده که روزانه 12 میلیون کیلووات ساعت توان تولید برق دارد. همچنین 3 واحد گازی که در مدار قرار داشته، توان تولید 9 میلیون کیلووات برق را دارد.

صبوری، توان تولید برق در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود 4 نیروگاه تولید برق در استان که در حال حاضر به شکل کامل در مدار قرار ندارند، ظرفیت مناسبی برای تولید انرژی برق در استان ایجاد شده است که توان استان را برای صادر کردن برق به استان‌های هم‌جوار افزایش می‌دهد و نیازهای مصرف برق استان در حوزه‌های مختلف، بدون مشکل تامین می‌شود.

وی در خصوص تاثیر راندمان نیروگاه نیز، تصریح کرد:

راندمان مثبت نیروگاههای کشور دارای اهمیت زیادی است که وزارت نیرو نیز نسبت به آن دارای حساسیت است و همواره در خصوص افزایش راندمان تولید برق در نیروگاهها، برنامه‌ریزی کرده، به‌ گونه‌ای که راندمان نیروگاه‌های کشور در حال حاضر 38 درصد است که نسبت به میانگین جهانی در وضعیت مناسبی قرار دارد.



انگور از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند
1390/4/30

اراک - "پلی‌فنول" موجود در دانه‌های انگور از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند و در مبتلایان سرعت پیشرفت بیماری را کاهش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد